Bouwfaseringstekening
Deze illustraties zijn gebruikt om bij een aanbesteding in één oogopslag de voorgestelde aanpak helder weer te geven.
Deze illustraties zijn gebruikt om bij een aanbesteding in één oogopslag de voorgestelde aanpak helder weer te geven.
Kennispoort verloskunde maakt onderzoek op het gebied van verloskunde toegankelijk voor professionals in de verloskunde. Toegankelijk, dat moest ook gelden voor de vormgeving. Daarvoor bedacht ik het logo, kleurgebruik en de typografie voor de huisstijl en website. Daarnaast ontwierp ik het podcastbeeld voor ‘Vol verwachting’ (gesprekken met promovendi over onderwerpen op het gebed van verloskunde).
De huizen van het RonaldMcDonald Kinderfonds bieden ouders de kans om bij hun ernstig zieke kind te zijn. Men vroeg mijn om een serie breed bruikbare illustraties voor uitingen van hun (vakantie)huizen. Waarbij plezier voorop staat en waarin de bekende kinderfondsknuffel een vast elementen is.
Voor ‘Maak ik’ (handgemaakte knuffels) ontwikkelde ik een set van 3 logo’s.De logo’s kunnen afwisselend gebruikt worden, maar vormen samen 1 familie. Zo’n logocombinatie is niet heel gebruikelijk, maar tijdens het schetsen van de verschillende handen kwam ik tot de conclusie dat ze elkaar versterken. Dus waarom niet alledrie gebruiken. De boodschap: handgemaakt en fun!
Voor Scrum Masters Henny van Silfhout en Bas van Amersfoort maakte ik de huisstijl voor Het Wiel van de product Owner: een eenvoudig en praktisch 5-stappenplan om organisaties en producten weer in beweging te krijgen. Het mannetje in het logo slingert het wiel aan en de huisstijl laat zien dat dat je ook een beetje…
‘No Panic, ik test mijn Titanic’ is een boek dat je helpt om betere presentaties te maken en de klant te winnen die je verdient. Een (werk)boek met meer dan 150 tips en o.a. handige checklists ter voorbereiding. De illustraties en algehele vormgeving zijn gemaakt met een knipoog en ondersteunen de luchtige toon van het boek.
Visual bij een informatief artikel over burgerperspectief in de zorg; het betrekken van burgers bij toezicht.
Huisstijl voor opticien Optieker in Pijnacker. Van logo tot gevelbelettering en website. Toen Optieker zich vestigde in een nieuw winkelcentrum in Pijnacker was er alleen nog maar een naam. Ik voorzag de winkel van een logo en alle bijbehorende huisstijlitems (tot en met de brillendoekjes aan toe) en heb door de jaren diverse postercampagnes (mede) ontwikkeld…
Vormgeving, illustraties en website voor een boek over socialmediagebruik: SOCIALBESITAS is de nieuwste kwaal van deze tijd. Altijd en overal bereikbaar zijn op sociale media. Jongeren die eraan lijden kunnen niet meer zonder hun telefoon. Dan raken ze geïrriteerd en worden ze boos. Ook als anderen iets van hun overmatige telefoongebruik zeggen. In gesprek zijn…
Emmertjes Kinderboek Illustraties voor een nog te publiceren uitgave. Het boek bevat om een methode om jonge kinderen te leren hoe ze hun spreekwoordelijke emmertje, of dat van een ander, kunnen vullen. Of hoe je door vervelend gedrag elkaars emmertje kunt legen. Laagdrempelig en speels.